Za dokončno postavitev številnih diagnoz in oceno zdravstvenega stanja živali so nujne različne laboratorijske preiskave.

Opravljamo naslednje preiskave:

Laserski analizator prešteje krvne celice (rdeče in bele krvničke, retikulocite ter trombocite) in opravi diferencialno belo krvno sliko, kar pomeni, da prešteje različne vrste levkocitov (limfociti, nevtrofilci, eozinofilci, bazofilci, monociti).

V serumu izmerimo koncentracijo sečnine, kreatinina, glukoze, jetrnih encimov (ALT, ALKP, GGT, AST), totalnega bilirubina, albuminov, globulinov, totalnih proteinov, amilaze, lipaze, kalcija, fosforja, magnezija, holesterola, trigliceridov ter elektrolitov (Na, K, Cl).

Urin pregledamo senzorično (ocenimo vonj, motnost in barvo urina), izmerimo njegovo specifično težo z refraktometrom, opravimo orientacijske kemijske preiskave s testnimi lističi (pH urina, eritrociti, levkociti, proteini, glukoza, ketoni, bilirubin, hemoprotein), ter pregled urinskega sedimenta (po centrifugiranju 10 minut pri 2000 obratih na minuto) pod mikroskopom (nativno, pobarvan z metilenskim modrilom, barvilom Diff Quick in pobarvan po Gramu). V urinskem sedimentu ugotavljamo prisotnost celic, mikroorganizmov, cilindrov in kristalov.

Različne telesne tekočine, punktate in odtise barvamo z barvilom Diff Quick in jih ocenjujemo pod mikroskopom. Pregledujemo krvne razmaze, punktate telesnih tekočin, punktate in odtise tumorjev, tkiv, kožnih sprememb, brise sluhovodov in sluznic, štejemo retikulocite itd. S pregledom vaginalnega brisa ugotavljamo obdobja spolnega ciklusa in različne bolezenske spremembe na rodilih.

Za druge preiskave pa pošiljamo vzorce v specializirane laboratorije: InVitro Dunaj, Laboklin Linz, Adria Lab, Veterinarska fakulteta, Medicinska fakulteta:

• Histopatološka diagnostika (diagnostika tumorjev, spremenjenih delov organov, bioptov)
  • Merjenje koagulacijskih časov
  • Serološka diagnostika (ugotavljanje protiteles na borelijo, anaplazmo, babezijo, leptospiro, leišmanijo, parvovirus, toksoplazmo, virus pasje kuge, steklino, mikoplazme, herpes virus itd. ter ugotavljanje avtoprotiteles
  • Mikrobiološka diagnostika (okužbe sečil, dihal, kože…)
  • Kemijska analiza sečnih kamnov
  • Parazitološka diagnostika
  • Alergološka diagnostika (ugotavljanje preobčutljivosti na alergene okolja)
  • Hormonska diagnostika (ščitnični in hipofizni hormoni, delovanje nadledvične žleze, progesteron za ugotavljanje optimalnega časa za paritev…)